2008-05-25

Examenstider igen

Egentligen inte mycket att orda om, för det är ju inte första gången jag nämner det här med examensperioder, men det är alltså igång nu igen. Sistlidna veckan rev vi av en statsexamen (SZZK)) och fyra av de mindre examina (PZK), med överlag gott resultat. En student klarade tyvärr inte litteraturdelen på PZK:n, vilket alltid är tråkigt eftersom det ändå inte är litteraturvetare de ska bli, men det går säkert bättre på omtentan i september.

Det är förstås också en del helt vanliga prov också, men de flesta har jag kommande vecka. Det är de norskstuderande fyrorna som ska visa att de kan något om Sverige och svenskan, samt avslutande språkprov för mina ettor och treor. Det ska nog inte bli något problem. Och blir det problem så är det inte mitt, utan min efterträdares.

Inga kommentarer: