2008-02-03

Re: läget?

Det kom ett brev från P. Visserligen inte ett riktigt brev med frimärken, men i alla fall. Han efterlyste lite mer vardagsprylar på bloggen, och kanske lite mindre kulturella begivenheter. En god poäng, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå honom - och andra med samma åsikt - till mötes. Det händer inte så mycket att skriva hem om, nämligen, och den tiden är förbi när jag reagerade på tjeckiska små egenheter och kunde skriva små betraktelser om kaffet, spårvagnarna och reklamskyltarna i metron.

En vanlig vecka är ganska vanlig. Jag bränner av mina lektioner på jobbet och före/efter dessa sitter jag hemma och planerar eller efterarbetar, eftersom vi inte har något arbetsrum på fakulteten. Just nu är det examensperiod, så då försöker jag använda den extra tiden till att bränna några böcker eller plugga in något som kan komma till användning framöver. Det blir med andra ord en del stillasittande i soffan, vilket faktiskt är en ganska stor skillnad mot de vanliga rutinerna hemma. För att motverka detta försöker jag mig på en och annan promenad och förstås sporta på gymmet i avsaknad av innebandylag. Det var den arbetsveckan.

Helgerna kan ni. Det brukar bli lite turistande, lite restaurangbesök, möjligen någon konsert och kanske strålar vi samman med han eller hon. Trevligt värre, och förhoppningsvis en del allmänbildning av en typ det inte blir fullt lika mycket av hemmavid. Så om ni undrar, som P, hur det är "egentligen" så är svaret att jodå, det lunkar på.

Såg förresten precis ett par biofilmer, American Gangster och Försoning, som var bättre än medel båda två. För övrigt är dagens bildval lite krystat, men förhoppningsvis går budskapet fram. Vi kan se det som en rebus för läsekretsen.

Inga kommentarer: