2007-10-24

En trekvart på bilmässan

I lördags tog jag tolvans spårvagn till mässan för att spana in nytvättade fordon på den årliga Prague Autoshow, som det heter. Man kan väl säga att jag hade sett de flesta bilarna förut, men att det ändå aldrig är helt fel att skåda lite superbilar eller att provsparka däcken på den nya Alfan (159:an känns mindre än min 156:a, men en Brera skulle jag kunna tänka mig).

I entrésalen stod det enbart Skoda-exemplar (uttalas med sje-ljud: schkåda) som tydligen såldes bäst med Abba-musik, för det var vad som bjöds i form av ett tributband. Bentley och Lamborghini satsade istället på långbenta modeller medan Volvo inte satsade alls, utan bara ställde en ensam XC 70 på golvet, låst. Någon Saab sågs inte till.

Bilderna är från ett tidigare år enär jag hade glömt min kamera. Notera gärna själva mässlokalen som är väl värd entréavgiften.

Inga kommentarer: