2007-01-19

Radiostjärnan uppstånden?

"Video killed the radio star", men kanske inte ändå. Döm själva här. Länken går till Radio Swedens inslag om svenskundervisning i utlandet, med undertecknad som konkret exempel. Inte Pulitzer, men lite småtrevligt.

Svenska institutets förre generaldirektör, Erland Ringborg, medverkar också och säger intressanta saker. Som enmansutredare av svenskundervisningen utomlands är han en nyckelfigur när det ska pytsas ut pengar till stackars oss i periferin. Så bra att man valde en opartisk utredare!

För övrigt måste det sägas: SR, byt aldrig ut denna logga.

1 kommentar:

Johannka sa...

Hej, jag har en liten fråga, då jag snart (1/3) blir tvungen att byta bostad (vi kan inte ha kvar vår stora lgh eftersom två st flyttar ut) så tänkte jag höra efter om du känner till någon/några som skulle kunna tänkas vilja ha mig som flatmate? Min maxhyra går på 6500czk/mån. Jag kan prata engelska och franska. Och svenska :) Vill hyra fram till sista maj el sista juni (kan diskuteras). Om du hör talas om något kan du (eller de som har ett rum ledigt) kanske maila mig: nord.johanna@spray.se